מחקר רחב היקף – שוקולד מועיל לבריאות הלב

מחקר רחב היקף – שוקולד מועיל לבריאות הלב

chocolate-health

 

אכילה קבועה של שוקולד חלב או מריר עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-16 ביוני 2015 בכתב העת Heart.

תוצאות המחקר התבססו על כ-21,000 מבוגרים שהשתתפו במחקר שנערך באנגליה במטרה לבחון לאורך זמן את השפעת הדיאטה על הבריאות. צוות המחקר עקב אחר המשתתפים לאורך 12 שנים שבמהלכן חלו 14% מהמשתתפים במחלות לב או שבץ.

החוקרים גילו כי אנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של שוקולד, כ-100 גרם ליום, היו בסיכון מופחת ב-23% לחלות במחלת לב או שבץ, בהשוואה למשתתפים שלא צרכו שוקולד כלל.

בתום המחקר חיבר צוות החוקרים את התוצאות ל-9 מחקרים קודמים שבחנו את הקשר בין צריכת שוקולד למחלות לב – כך שסך המשתתפים היה כ-158,000 איש. ניתוח תוצאות המחקרים המשולבים הניב תוצאות שנתנו משנה תוקף לתוצאות המחקר הנוכחי – אנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של שוקולד היו בסיכון מופחת של 29% לחלות במחלות לב, ובסיכון מופחת של 21% לחלות בשבץ, בהשוואה לאנשים שלא צרכו שוקולד כלל. כמו כן נמצא, כי הסיכון למוות כתוצאה ממחלות לב, התקף לב או שבץ היה מופחת ב-45%.

מרבית המחקרים שנעשו בעבר התמקדו בצריכת שוקולד מריר בלבד. מחקר זה כלל צריכת שוקולד חלב ושוקולד מריר, למעשה רוב המשתתפים העדיפו שוקולד חלב.
בהודעה לעיתונות הדגיש אחד ממחברי המחקר כי בניתוח תוצאות המחקר יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • המשתתפים היו בגיל הביניים והזקנה בלבד ולא ברור מהן השלכות המחקר על מבוגרים צעירים יותר וילדים.
  • המחקר אמנם חשף קשר בין צריכת שוקולד ובריאות הלב, אולם הוא היה מחקר תצפיתי ולכן לא ניתן להסיק ממנו על קשר של סיבה ותוצאה.
  • המחקר התבסס על משתתפים שדווחו על הרגלי האכילה שלהם, מידע שעלול להיות לא מדויק.

לדברי ד"ר מארק אורמן, קרדיולוג בכיר, ממצאים אלו מתווספים לעדויות רבות שהצטברו בשנים האחרונות על היתרונות בצריכת שוקולד לבריאות הלב. עם זאת, עדיין לא ברור איזה רכיב, או רכיבים, בשוקולד אחראים לתועלת הבריאותית.

לסיכום, מדגיש ד"ר אורמן "אנשים לא צריכים להסתמך על שוקולד שיגן עליהם מפני מחלות לב ושבץ. חשוב שהשוקולד יהיה חלק מתזונה מאוזנת ובריאה ללב".

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp