רק בניו יורק – זהירות הרבה מלח!

רק בניו יורק – זהירות הרבה מלח!

salt-warning2

 

החל מיום ג' ה-1.12.2015 יחויבו המסעדות בעיר ניו יורק להזהיר את הסועדים ממנות המכילות כמויות גדולות של מלח. ניו יורק היא העיר הראשונה בארצות הברית שהחליטה לנקוט בצעד זה במטרה להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי בקרב התושבים.

לצד כל מנה בתפריט המכילה למעלה מ-2,300 מ"ג מלח (בערך כפית מלח), שהיא הצריכה היומית המקסימלית המקובלת על תזונאים, יוצמד סמל של מלחייה במשולש שחור המעיד שהמנה מכילה כמות גבוהה של מלח.

בשלב הראשון החוק יחול על מסעדות רשת ובמספר דוכני מזון בבתי קולנוע ואצטדיוני ספורט.

חוק זה עלול לגרום להפתעה גמורה בקרב הנוהרים למסעדות רשת כמו  Chipotle ו-Subway הנתפסים בעיניהם כ"בריאים" יותר. הם אינם מודעים לתכולת הנתרן הגבוהה במזונות אלו הנעים בין 2,300 ועד למעלה מ-3,000 מ"ג מלח למנה.

הקשר בין צריכת מלח ליתר-לחץ דם לבין הסיכון לפתח מחלות לב ושבץ מוחי נמצא במחקרים רבים.
בשנת 2010 פורסמו הנחיות לצמצום הצריכה היומית של מלח בכתב העת הנחשב New England Journal of Medicine.
מחלות לב וכלי דם הן סיבות המוות העיקריות של התושבים בעיר ניו יורק. משרד הבריאות בניו יורק מדווח על כ-17,000 תושבים הנפטרים מסיבות אלו מידי שנה.

מחקר שנערך בשנת 2010 מצא כי בממוצע צורכים התושבים בניו יורק כ-3,200 מ"ג מלח ביום, כאשר הצריכה הגבוהה יותר נרשמה בקרב השחורים וההיספאנים.

חוק זה מצטרף לחוקים אחרים שהוציאה עיריית ניו יורק הכוללים איסור העישון במקומות ציבוריים וציון מספר הקלוריות בתפריטים של רשתות המזון המהיר.

לדברי העומד בראש המרכז למניעת מחלות לב וכלי דם בעיר ניו יורק "הדברים לא ייפתרו רק אם יפסיקו לצרוך מלח. אבל אולי בדרך זו אנשים יתחילו להיות יותר מודעים לכמה הם אוכלים, אולי הם ירדו תחנה אחת לפני היעד וילכו ברגל, ובמקום להשתמש במעלית יעלו שתי קומות – בדרך זו הם גם ישמרו על המשקל ויתרמו לבריאותם".

 

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp