שימוש מופרז בתוספי מזון מגביר את הסיכון לסרטן

שימוש מופרז בתוספי מזון מגביר את הסיכון לסרטן

sumpliments-cancer

 

צריכה מופרזת של תוספי מזון (מעל להמלצות התזונתיות המקובלות) עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסרטן. כך על פי מחקר שהוצג בפורום הכנס השנתי של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AACR) שנערך ב-20 באפריל 2015.
לפני למעלה מ-20 שנה מחקרים מצאו כי אנשים הצורכים יותר פירות וירקות בדיאטה היומית מצויים בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן. ממצאים אלו גררו מחקרים נוספים במטרה לבחון האם צריכת תוספי מזון עשויה לגרום להפחתה נוספת בסיכון.

ד"ר טים באיירס ועמיתיו מהמרכז לחקר הסרטן באוניברסיטת קולורדו, ערכו מחקר מקיף בו נסקרו 12 מחקרים בהם השתתפו למעלה מ-300,000 נבדקים שנטלו תוספי מזון או כמוסות פלסבו (דמי). תוצאות המחקר הפתיעו גם את החוקרים עצמם – תוספי המזון לא הועילו לבריאות. יתירה מזאת, כמה מהמשתתפים שנטלו תוספי מזון, נטו יותר לפתח מחלות סרטניות.

במחקר נמצא כי נטילת בטא קרוטן, שהוא נגזרת של ויטמין A, הגבירה ב-20% את הסיכון לסרטן ריאות ולמחלות לב. עוד נמצא כי חומצה פולית, שמייחסים לה את היכולת להפחית את מספר הפוליפים (גידולים קדם-סרטניים) במעי, למעשה גורמת לפעולה הפוכה – מגדילה את מספרם.

לדברי ד"ר באיירס, הסיבה לנזק שנצפה בנטילה מופרזת של תוספי מזון לא ידוע. תוצאות המחקר לא אמורות להפחיד אנשים מנטילת וויטמינים ומינרלים, אם נוטלים אותם במינונים המומלצים הם עשויים להועיל. עם זאת, אין תחליף לתזונה מאוזנת. אנשים רבים נוטלים תוספי מזון מיותרים.

ובסיכום, אומר ד"ר באיירס, הממצא החשוב ביותר של המחקר הנוכחי היא כי נטילת מופרזת של ויטמינים ומינרלים עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת.

 

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp