אזהרה: אנטיביוטיקה בבעלי חיים מסוכנת לילדים

אזהרה: אנטיביוטיקה בבעלי חיים מסוכנת לילדים

antibiotics-in-meat

 

 

האגודה האמריקאית לרפואת ילדים מזהירה כי שימוש-יתר באנטיביוטיקה בבעלי חיים מהווה סיכון בריאותי ממשי לילדים. האזהרה מופיעה בדו"ח שפורסם ב-16 בנובמבר 2015, במהדורה המקוונת של כתב העת Pediatrics.

פעמים רבות המזון המיועד לבעלי חיים מועשר באנטיביוטיקה במטרה להגביר את הצמיחה ולמנוע מחלות. מנהג נפוץ זה גורם לעמידות חיידקים לתרופות ומשפיע על היכולת של רופאים לטיפול בזיהומים מסכני חיים בילדים,

הקשר בין שימושי ייצור של אנטיביוטיקה במגזר החקלאי לעמידות לאנטיביוטיקה הוא מדאיג. הסכנה היא לא רק לתינוקות ולילדים, אלא גם לאוכלוסיות פגיעות אחרות, כגון נשים הרות וקשישים.

מידי שנה, למעלה מ-2 מיליון אמריקאים מפתחים עמידות לאנטיביוטיקה, ולמעלה מ-23,000 בני אדם מתים כתוצאה מהמחלה. על פי הסטטיסטיקה של הממשל הפדרלי בארה"ב, בשנת 2013 השכיחות הגבוהה ביותר של מחלות עמידות לטיפול אנטיביוטי הייתה בקרב ילדים מתחת לגיל 5.
ילדים חשופים מאוד לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה באמצעות מגע ישיר עם בעל החיים או מאכילת בשר. על בעלי החיים, כמו בני האדם, לקבל טיפול אנטיביוטי המיועדת לטיפול בזיהומים חיידקיים. השימוש חסר ההבחנה באנטיביוטיקה, לעיתים קרובות בחסות הרופאים הווטרינריים, מסכן את בריאות הילדים.
חלק מהחיידקים העמידים לתרופות נמצאים במעיים וחיידקים אחרים עלולים להגיע לצרכנים באמצעות אכילת בשר ועוף מזוהמים. יתירה מזאת, חיידקים עמידים אלו מופצים לסביבה באוויר, במים ובאדמה במצב זה נוצרים מאגרים של זנים עמידים המסכנים את הציבור.

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן וארגון הבריאות העולמי, קראו לריסון השימוש באנטיביוטיקה בבעלי חיים, אולם מחברי הדו"ח החדש הביעו דאגה מהתנגדות החקלאים לצעדים אלה.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp