הקשר בין תינוקות שמנים לצריכת ממתיקים מלאכותיים במהלך ההיריון

הקשר בין תינוקות שמנים לצריכת ממתיקים מלאכותיים במהלך ההיריון

artificial-sweetener-pregnancy

 

נשים הרות הנוהגות לצרוך ממתיקים מלאכותיים מידי יום עלולות ללדת תינוקות במשקל עודף שיהיו בסיכון מוגבר לסבול מהשמנה בילדותם. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-9 במאי 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Jama Pediatrics.

לצורך המחקר אספו החוקרים נתונים שהתקבלו מ-3,000 אימהות ותינוקותיהן. הנשים נשאלו על המשקאות שצרכו במהלך הריונן. כ-30% מהנשים שתו משקאות שהכילו ממתיקים מלאכותיים, 5% מהן שתו משקאות אלו על בסיס יומי. מממצאי המחקר עולה, כי תינוקות שנולדו לנשים שצרכו מידי יום למעלה ממשקה אחד שהכיל ממתיקים מלאכותיים, היו בסיכון מוגבר פי 2 לסבול מעודף משקל בגיל שנה בהשוואה לתינוקות שנולד לנשים שלא צרכו ממתיקים מלאכותיים. לדברי החוקרים במהלך המחקר נלקחו בחשבון גם גורמים אחרים כמו משקל האם, הדיאטה של האם, סך הקלוריות שצרכה וגורמי סיכון אחרים הקשורים להשמנה. לגורמים אלו לא הייתה כל השפעה על משקל התינוקות.
למרבה הפליאה, החוקרים לא מצאו שום קשר בין צריכת משקאות המכילים סוכר במהלך ההיריון לבין משקל התינוקות.

לדברי מחברת המחקר, ד"ר מגאן אזאד, בהתחשב במגיפה הנוכחית של השמנת-יתר בילדים ושימוש נרחב בממתיקים מלאכותיים, יש צורך במחקרים נוספים שיאששו את ממצאי המחקר הנוכחי ויחקרו את המנגנונים הביולוגיים העומדים בבסיסם.

מרק פררה, פרופסור לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באוניברסיטת מינסוטה במיניאפוליס, כתב מאמר מערכת שנלווה למחקר. לדבריו, מחקרים שבוצעו בעבר העלו את החשש להשפעות שליליות של צריכת ממתיקים מלאכותיים על העובר והתינוק. "כיוון שאנו לא ממש מבינים האם קיים קשר של סיבה ותוצאה, מומלץ לנשים להימנע מצריכת משקאות המכילים ממתיקים מלאכותיים בתקופת ההיריון".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp