השימוש במדד הגליקמי לניהול סוכרת אינו יעיל

השימוש במדד הגליקמי לניהול סוכרת אינו יעיל

high-glycemic-diet

 

ערכי המדד הגליקמי של אותם מזונות עלולים להשתנות משמעותית ולכן אינם יכולים להוות מדד אמין לרמות הסוכר בדם. כך על פי מחקר שהתפרסם  ב-7 לספטמבר 2016 ב-American Journal of Clinical Nutrition.

המדד הגליקמי נועד להראות באיזו מידה עולות רמות הסוכר בדם לאחר אכילת מזונות שונים, והוא נחשב לכלי שימושי המסייע לאנשים לשמור על רמות תקינות של סוכר בדם.

במסגרת המחקר בדקו החוקרים את רמות הסוכר בדם ב-63 מבוגרים בריאים, לאחר אכילת לחם לבן. המשתתפים אכלו כמות זהה של לחם והבדיקות נערכו 3 פעמים במהלך 12 שבועות. החוקרים מצאו כי השוני הממוצע בערכי המדד הגליקמי בין המשתתפים עמד על 20% והשוני בערכי המדד הגליקמי בכל משתתף עמד על 25%.

לדברי עורכת המחקר הראשית, ד"ר נירופה מתן, מדענית במרכז לחקר התזונה האנושית באוניברסיטת טאפסט, בוסטון, ערכי המדד הגלקימי אינם מהימנים אפילו תחת פיקוח וסטנדרטיזציה ואינם יכולים לשמש כלי לבחירת מזונות. "אם מישהו אוכל שלוש פעמים את אותו אוכל באותה כמות על רמות הסוכר שלו להיות זהות בכל פעם. עובדה זו לא נצפתה בתוצאות המחקר. מזון שהערך הגליקמי שלו הוא נמוך עבורך פעם אחת, יכול להיות גבוה עבורך בפעם אחרת".

בהסתמך על ממצאי המחקר טוענת ד"ר מתן כי שימוש במדד הגליקמי אינו מעשי לא לציון בתוויות המזון ולא להנחיות תזונתיות ברמת הפרט. "… אם רופא המשפחה אומר לך שרמת הכולסטרול הרע שלך עלולה לעלות ב-20%, זה עלול להיות ההבדל בין מצב בריאות נורמלי לבין להיות בסיכון למחלת לב. אני מניחה שעובדה זו לא הייתה מקובלת על אנשים רבים".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp