אגוזי מלך למלחמה באלצהיימר

אגוזי מלך למלחמה באלצהיימר

wallnuts_alzheimer

 

 

מחקר חדש מצא כי דיאטה הכוללת אגוזי מלך עשויה להשפיע על הפחתת הסיכון, האטה ואף מניעתה של מחלת האלצהיימר. כך על פי מחקר חדש שפורסם באוקטובר 2014 בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease.

 

המחקר נעשה בעכברים שהוזנו בדיאטה שהכילה 6-9% אגוזי מלך שהיא שוות ערך בהתאמה לכ-30 עד 45 גרם ליום בבני אדם. במחקר נמצא כי בקרב עכברים אלו חל שיפור משמעותי במיומנויות למידה, זיכרון, הפחתת חרדה והתפתחות מוטורית.

 

עקה חמצונית ודלקת הם ממאפייניה העיקריים של מחלת האלצהיימר. החוקרים סבורים כי רמת נוגדי החמצון (האנטיאוקסידנטים) הגבוהה באגוזי המלך, היא הגורם העיקרי למניעת התהליך הניווני במוח המאפיין את החולים במחלה.

 

מחקר זה בוצע בעקבות מחקר מעבדה קודם שמצא את ההשפעה המגינה של תמצית אגוזים על חלבון הבטא עמילואיד. חלבון זה הוא המרכיב העיקרי של מרבצי עמילואיד המצויים במוחם של החולים באלצהיימר.

 

בארצות הברית מאובחן בכל 67 שניות (!) חולה אלצהיימר, או חולה במחלות דמנטית אחרת. מחבר המחקר צופה כי בשנת 2050 מספר החולים באלצהיימר, מגיל 65 ומעלה, עלול לעלות באופן דרמטי מ-5 מיליון כיום ל-16 מיליון (למעלה מפי 3). תחזית זו מחזקת את הצורך במציאת דרכים למניעה, האטה ועצירתה של המחלה.

לאגוזי מלך יתרונות תזונתיים נוספים; הם מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, הם האגוזים היחידים המהווים מקור משמעותי לצריכה של חומצה אלפא לינולאית, חומצת שומן מסוג אומגה 3 שלה השפעה מיטיבה על בריאות הלב והמוח.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp