ואם אני לא אוהב ספורט?

ואם אני לא אוהב ספורט?

[ad#ואם אני לא אוהב ספורט?]
איך לצבור ידע ונסיון    היה לי ניסיון לא מוצלח עם ספורט קבוצתי    איך לבחור את הספורט שמתאים לי?
מה לעשות אם אני "תקוע" בבית?    ואם לא בא לי ספורט בכלל?

ואם לא בא לי ספורט בכלל?לא כל אחד אוהב ספורט מאורגן או ספורט קבוצתי. בפרקים הבאים תוכל ללמוד על ענפי הספורט השונים ואולי להתאים לעצמך ענף ספורט שאתה כן אוהב. אם לא תמצא ענף ספורט כזה, אנו נציע לך דרכים מהנות אחרות להיות פעיל.

איך לצבור יותר ידע וניסיון?
לעיתים קרובות ילדים לא אוהבים ספורט משום שאינם מכירים את המשחק ו/או חסר להם ניסיון מעשי במשחק זה. יש פעילויות הקשורות בלימוד חוקים וכללים רבים או מכשירים, עד שזה נראה מידי מסובך להתחיל ללמוד אותם.
אנשים רבים מגלים את הספורט החביב עליהם במהלך שנים של ניסיונות וחיפושים. אם אינך יודע את כללי המשחק בענף ספורט מסוים תוכל לבקש מן ההורים לרשום אותך לקייטנת ספורט או לחוג העוסק בתחום (טניס, כדורגל, כדורסל, ריקוד ועוד).
דרך נוספת לקבל ידע וניסיון בספורט הוא להיעזר בשיעורי הספורט הניתנים בבית הספר. צפייה בקלטות המראות משחקים ומסבירות את חוקי המשחק – יכולה להיות דרך נוספת שתקל עליך להבין ולהפנים את כללי המשחק בענף הספורט האהוב עליך.

היה לי ניסיון לא מוצלח עם ספורט קבוצתי בעבר
ישנם ילדים שהשתתפו בספורט קבוצתי או מאורגן בעבר והם נושאים איתם זיכרונות לא כל כך נעימים מן החוויה. אולי משום שנדמה היה לך שכל שאר הילדים שולטים היטב בכללי המשחק ואתה הרגשת חסר ביטחון. סיבה נוספת לניסיון הכושל יכולה להיות הרגשת המתח הקשורה בתחרות בין קבוצות או בתוך הקבוצה. קיימים מקרים שבהם הקבוצה כל כך נלהבת מן המשחק ומן הרצון לנצח בכל מחיר עד שהם צועקים על שחקנים אחרים או אפילו מטיחים בו עלבונות על ש"פישל" במשחק… זה עלול להיות מלחיץ מאוד, במיוחד אם ה"מפשל" הוא אתה…
כל אחד עושה שגיאות. לצחוק או להעליב מישהו על שגיאה שעשה אינה הדרך להעיר על המשחק. אם בכל זאת צעקו עליך או העליבו אותך במהלך משחק או אימון, דבר על כך עם ההורים או המאמן. לעיתים יש צורך לרענן את הקבוצה ולהזכיר לה שיש לנהוג בכל אחד מתוך כבוד וסובלנות.
חשוב לזכור כי קיימים יתרונות רבים להשתתפות בספורט קבוצתי. כאשר הקבוצה פועלת להשגת מטרה משותפת היא מחזקת את תחושת הביטחון, השייכות ואפילו הכישורים הספורטיביים של השחקנים. אם היה לך ניסיון לא מוצלח באחת הקבוצות, אולי תנסה לעבור לקבוצה אחרת או לנסות ענף ספורט אחר. ישנן קבוצות ששמות דגש על הכישורים האישיים ולא על התחרות בין הקבוצות – אולי קבוצה מעין זו תתאים לך יותר.

איך לבחור את הספורט שמתאים לי?
ילדים רבים בוחרים בכדורגל או כדורסל. והספורט האהוב עליך הוא לדוגמא דווקא כדורעף או התעמלות קרקע? ענפי ספורט מצריכים כישורים גופניים שונים ועליך יהיה להתנסות בענפים השונים כדי לגלות את הספורט האהוב עליך.
ישנן פעילויות שלא נחשבות ספורטיביות, כמו קראטה או סייף, אך כרוכות בפעילות גופנית.
אם משחק קבוצתי או תחרותי לא מתאים לך ואתה נוטה יותר לענפי ספורט אישי – כלומר ספורט שאתה עושה עם עצמך בלבד או עם שחקן נוסף, כמו לדוגמא:
– שחייה
– ריצה
– ניסיונות לקלוע לסל
– גלגיליות
– ריקוד לצלילי מוזיקה אהובה
– לכדרר
– היאבקות
– טניס
– סקייטבורד
– אופניים
– באולינג
– יוגה

מה לעשות אם אני "תקוע" בבית? (קר/חם מידי בחוץ)
– הקשב למוזיקה האהובה עליך
– שחק בהולה הופ
– השתמש במתקן כדורסל נייד ובכדורים רכים שאפשר לשחק איתם בבית
– הכה בבלון על מנת שיישאר באוויר זמן ארוך ככל האפשר
– עשה תרגילי בטן או כפיפות שמיכה ועוד…

ואם לא בא לי ספורט בכלל?
ישנן פעילויות גופניות אחרות שלא נכללות בקטגוריה של ענפי ספורט ויחד עם זה מאפשרות לגוף שלך להיות פעיל ובריא.
– לשחק במגרש משחקים
– לקפוץ בחבל
– לרקוד
– להוציא את הכלב (ואת עצמך…) להליכה
– לנקות את החדר
– לעבוד בגינה
– ועוד…

ולסיכום, אינך צריך להיות בפעילות ספורטיבית מאורגנת כדי להיות ילד פעיל. יש לך פעילויות רבות שאתה יכול לקחת בהם חלק ואולי תמצא את הפעילות האהובה עליך מכולם…יש דבר נוסף שחשוב מאוד לא לעשות אותו והוא לא להגיד "אמא, משעמם לי! אין לי מה לעשות!" בכל מצב ובכל הזדמנות יש לך אינספור פעילויות שאתה כן יכול לעשות…

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp